Case Avis

1. Om kunden

1. Om kunden Max Lindholm Jag är verkligen nöjd med LianaMailer för det är ett snabbt verktyg för e-postmarknadsföring. Och bäst av allt är att det är så pass enkelt att använda. Max Lindholm Sales & Marketing Advisor, Avis

Avis Car Rental och dess dotterbolag driver en av världens mest kända biluthyrningsverksamheter med över 5000 kontor i fler än 165 länder.

Avis har som målsättning att vara branschledande genom att erbjuda förstklassig service och bygga upp en lojal kundbas. Företaget brinner för kontinuerlig innovation och vill satsa på nya idéer och möjligheter.

2. Utmaningar och mål

2. Utmaningar och mål Ville Lehtoniemi Vi gör ständiga ansträngningar för att säkerställa säkra leveranser av meddelanden. Det kräver både ett aktivt arbete med informationssäkerhetsfrågor och kontinuerlig produktutveckling. Ville Lehtoniemi Account Director, Liana Technologies

Avis ville kommunicera med sin stora kundkrets via e-post. Målet var att bygga upp starka kundrelationer och hålla regelbunden kontakt med både befintliga och potentiella kunder. Det var också viktigt för Avis att kunna skicka ut nyhetsbrev utan att behöva lägga ner alltför mycket tid på att skapa dem. Därför behövde de ett användarvänligt verktyg för professionell e-postmarknadsföring som skulle kunna hantera även större e-postutskick.

3. Hur uppnåddes målen?

3. Hur uppnåddes målen? Max Lindholm LianaMailer har infriat våra förväntningar. Vi har kunnat göra allt vi avsåg att göra med verktyget. Max Lindholm Sales & Marketing Advisor, Avis

LianaMailer var precis det lättanvända verktyg som företaget letade efter. Tack vare textredigerarens drag-n-drop-funktion så är det enkelt att anpassa content och ändra strukturen i nyhetsbrev utan att ändra mallens generella utseende. Allt som krävs är att lägga till content och trycka på ”skicka”.

Dessutom är det nu enklare att hantera prenumeranterna. För Avis del har branschmässor visat sig vara viktiga tillfällen för att utöka den befintliga prenumerantdatabasen. Efter att ha deltagit i en mässa så exporterar man de nya kontakterna direkt till LianaMailer via Excel-filer. Därefter kan de användas i kommande marknadsföringsaktiviteter.

4. Resultat

4. Resultat Ville Lehtoniemi E-postmarknadsföring är en effektiv metod för att hitta potentiella kunder. Den har också fördelen att avståndet mellan försäljning och marknadsföring minskar. Ville Lehtoniemi Account Director, Liana Technologies

Nu kan nyhetsbrev skrivas och skickas ut både snabbare och bekvämare än tidigare, vilket var precis vad Avis hoppades på. Med hjälp av LianaMailer har Avis nu möjlighet att nå sina målgrupper på ett effektivt sätt. Och viktigast av allt: nyhetsbreven har lett till nya kundkontakter.

  • E-postmarknadsföring har lett till nya kontaktförfrågningar.
  • Att arbeta med ett användarvänligt verktyg sparar både tid och resurser.

Intresserad? Kontakta oss för mer info.

Intresserad? Kontakta oss för mer info.

Tveka inte att kontakta oss vid frågor om LianaMailer eller e-postmarknadsföring i allmänhet.

Det bästa sättet att bekanta dig med LianaMailer och dess kraftfulla funktioner samt lättanvända gränssnitt är att testa det dig själv. Boka gärna en kostnadsfri demo så kommer vi förbi! Vi garanterar att du inte blir besviken.

Begär en demo Kontakta oss

Sagt av våra kunder

Vi behövde ett användarvänligt och snyggt nyhetsbrev som kunde visas korrekt hos mottagarna utan överdriven bildbelastning. Vi har varit nöjda med LianaMailer och kundservice som vi fått online.
Sofia Sandqvist Marketing Designer, Halti Ltd.
Allra mest uppskattar vi att bilder i våra e-postmeddelanden laddas ner automatiskt. Det är möjligt att skapa riktade meddelanden snabbt och enkelt och därtill får vi omfattande, lättförståeliga rapporter av alla våra utskick. LianaMailer har fyllt alla våra förhoppningar.
Suvi Aalto eCommerce Manager, Nordic Moneta Ltd.