Case Al Nabooda Automobiles LLC

1. Utgångspunkt

1. Utgångspunkt Mr. Bisher Yousfi Analysmöjligheterna med LianaMailer är oändliga. Verktygets genomgående analysverktyg hjälper oss att analysera effektivitet av våra kampanjer på ett pålitligt sätt. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager Al Nabooda Volkswagen

Al Nabooda Automobiles LLC grundades 1976 som en del av Khalifa Juma Al Nabooda-koncernen och är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen i Dubai och norra Förenade Arabemiraten. Al Nabooda Automobiles är branschledande inom sitt verksamhetsområde och företagets välutbildade personal samt professionella ledning strävar kontinuerligt att förbättra kvaliteten på sina tjänster. För att göra detta började företaget skapa och skicka e-postkampanjer med hjälp av LianaMailer-verktyget.

2. Vilka var utmaningarna?

2. Vilka var utmaningarna? Tomi Saikkonen E-postmarknadsföring är en enkel och effektiv kanal för att hitta nya prospekts. Därtill komplementerar e-postmarknadsföring de traditionella marknadsföringskanalerna mycket väl. Tomi Saikkonen Sales manager, Liana Technologies Dubai

Al Nabooda Volkswagen samlade in data från flera olika källor inom organisationen. Problemet var dock att uppgifterna antingen inte var validerade eller inte användes till sin fulla potential. Syftet med e-postkampanjerna var därför att förbättra och uppdatera företagets nuvarande datasystem. Totalt sattes tre mål upp för kampanjen:

  1. Validering av befintliga data
  2. Segmentering och riktad kommunikation
  3. Insamling av provkörningsförfrågningar

3. Hur uppnåddes målen?

3. Hur uppnåddes målen? Mr. Bisher Yousfi E-postmarknadsföring ger oss ett mycket högt ROI och det bästa med den är att vi kan alltid analysera våra aktioner för att kunna generera fler leads och utveckla dem vidare. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

I ett första steg validerades databasen med hjälp av e-postmarknadsföringsprogramvaran LianaMailer. Genom att validera en databas säkerställs att uppgifterna är användbara innan ytterligare aktiviteter genomförs. Sedan anpassades kampanjmaterialet för att passa e-postmarknadsföringsformat och för att visas korrekt på mobila enheter. Samtidigt lanserade Al Nabooda en kampanj i flera olika kanaler och e-postmarknadsföringen fungerade som ett komplement till skyltreklam och tidningsannonser.

4. Vilka resultat uppnåddes?

4. Vilka resultat uppnåddes? Mr. Bisher Yousfi Min uppfattning om e-postmarknadsföring har förändrats i grunden. Teamet från Liana Technologies levererade fantastiska resultat och jag är beredd att rekommendera deras tjänster till alla som arbetar med online marknadsföring. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

Resultaten mättes systematiskt och utfallet blev enastående:

  • Genomsnittlig öppningsfrekvens: 37,86%
  • Öppningsfrekvens på mobila enheter: 69.46% (Apple 80.89% Vs. Android 13.03%)
  • Provkörningsförfrågningar under kampanjen: 40

Sagt av våra kunder

Vi behövde ett användarvänligt och snyggt nyhetsbrev som kunde visas korrekt hos mottagarna utan överdriven bildbelastning. Vi har varit nöjda med LianaMailer och kundservice som vi fått online.
Sofia Sandqvist Marketing Designer, Halti Ltd.
Liana Technologies bryr sig om sina kunder, och detta syns i deras professionella kundservice och snabba support. Online chatt som vi kunnat kontakta vid akuta frågor har varit en oersättlig hjälp.
Stiina Laaksonen Publicist, MTL - The Finnish Association of Marketing Communication Agencies