Tip

8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf]

Contact Us
8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf] Hjälp dina kunder genom att ge dem tips på skräddarsydda julklappar.

De första tecknen på den kommande högtiden kan man se i butikerna redan i oktober men det blir full fart under november och december. Det är bäst att förbereda sig inför de hektiska veckorna innan julafton genom att planera sina marknadsföringsaktioner och kampanjer väl i förväg.

Här får du 8 tips som hjälper dig med din e-postmarknadsföring under jultiden.

8 tips: Få ut mest av din e-postmarknadsföring under jultiden

Läs även:

Gläd dina kunder och samarbetspartners med vackra julkort

Genom att hälsa dina kunder och andra intressenter med ett snyggt digitalt julkort sparar du både miljön och företagets resurser. Med hjälp av LianaMailer skickar du ut dina julhälsningar snabbt och enkelt – allt du behöver göra själv är välja en av våra vackra julkortsmallar, skicka in din egen text + företagets logotyp + en mottagarlista till oss och vi tar hand om resten.

Ta en titt på julkortsmallarna

Found this article interesting?

Subscribe to our monthly newsletter to get the latest interesting articles in your own mailbox.

Subscribe to our newsletter

Article commenting

More news

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut?

Läs mer

Hur utnyttjar man segmentering i e-postmarknadsföring på bästa sätt?

E-postmarknadsföring är fortfarande ett av de bästa sätten när det kommer till användning av sin marknadsbudget – och det är därför den sortens marknadsföring ständigt måste utvecklas. En tydlig trend de senaste åren är att segmentering och fokus på kundgrupper är mer effektivt. När rätt content når rätt kundgrupp så ökar ROI drastiskt. Så hur kommer man igång med segmentering och vad handlar egentligen segmentering om?

Läs mer