Blogg

Hur ska marknadsförare förbereda sig inför GDPR? Så här gör vi.

 Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.

GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven. Läs mer dec 15, 2017

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

 Med rätt e-postmarknadsföring kan du skapa personligare kommunikation mot kunden och sedan se hur detta påverkar kunderna i de efterföljande rapporterna.

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut? Läs mer nov 23, 2016