Alla nyheter

Grunderna i GDPR [+Checklista]: Bli bekant med EU:s nya dataskyddsförordning

 Företag som upprätthåller någon sorts personuppgiftsregister ska säkerställa och kunna bevisa att de faktiskt efterföljer kraven för integritetskydd och behandlar...

Detta andra inlägg i vår GDPR-serie ger dig grundläggande information och belyser några viktiga begrepp. Dessutom ger vi dig en omfattande GDPR-checklista som hjälper dig att bättre förbereda dig inför den kommande dataskyddsförordningen. Läs mer dec 19, 2017

Hur ska marknadsförare förbereda sig inför GDPR? Så här gör vi.

 Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.

GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven. Läs mer dec 15, 2017

8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf]

 Hjälp dina kunder genom att ge dem tips på skräddarsydda julklappar.

Det är bäst att börja förbereda sig inför julstöket väl i förväg. Kika in våra tips som ska hjälpa dig med din e-postmarknadsföring under den hektiska jultiden. Läs mer nov 1, 2017

8 tips för att personifiera dina email

 Personifierade ämnesrader kan öka öppningsfrekvensen upp till 41%.

Har du någonsin undrat hur du ska få dina nyhetsbrev att vara annorlunda och skilja sig ur mängden? Läs vidare för att få de 8 bästa tipsen för personifierade nyhetsbrev. Läs mer apr 27, 2017

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

 Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Ett bra nyhetsbrev är kort och koncist och har en tydlig målgrupp. Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring. Läs mer apr 24, 2017

Den ultimata checklistan för digital marknadsföring

 För att göra din digitala marknadsföring mer systematisk, så har vi gjort en checklista för vilka verktyg som digitala marknadsförare bör använda sig av idag.

Från ena sidan är den konstanta utvecklingen och framväxten av olika verktyg en riktigt bra chans att kunna öka sitt företags tillväxt. Från andra sidan kan det samtidigt vara svårt att välja vad man ska använda i den digitala djungeln, och det är lätt att man använder sig utav fel verktyg och går miste om goda resultat. Läs mer jan 20, 2017

Remarketing i ett nötskal: håll kunderna nära

 Remarketing handlar om att driva en kund som redan är engagerad i företagets produkter till att köpa och sedan ”hålla dem nära” efter köp.

Man kan påstå att remarketing är den enklaste formen av marknadsföring. Remarketing handlar om att driva en kund som redan är engagerad i företagets produkter till att köpa och sedan ”hålla dem nära” efter köp. Läs mer dec 23, 2016

Se till att din business rullar på medan du är ledig: tips inför julen

 Under jultiden har man mer tid på sig att surfa på nätet och t.ex. tänka på vad man ska göra med presentkort som man fått i julklapp.

För de flesta företag på B2C-marknaden är julen den bästa tidsperioden för försäljning. Genom att planera i förväg och tidsinställa content får man slappna av under julen. I den här artikeln ger vi 5 tips om effektiv marknadsföring och kommunikation under jultiden. Läs mer dec 19, 2016

Saker att göra och inte göra inom säsongsbaserad e-postmarknadsföring

 Eftersom dina kunder får e-mail från andra företag, familj, kolleger m.m. så är det viktigt att se till att just dina nyhetsbrev är relevanta och sticker ut i mängden.

Se till att du får bästa resultat med dina utskick under jultiden. Det är speciellt viktigt att ta vara på högtider och storhelger då folk handlar mer än vanligt. Läs vår lista av vad man ska göra och inte göra inom e-postmarknadsföring för att nå bästa resultat och inte göra effektlösa utskick under jultiden. Läs mer nov 24, 2016

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

 Med rätt e-postmarknadsföring kan du skapa personligare kommunikation mot kunden och sedan se hur detta påverkar kunderna i de efterföljande rapporterna.

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut? Läs mer nov 23, 2016